24 Şubat 2016 Çarşamba

Pena Palace Sintra

Portekiz'e gitmişken Unesco Dünya Mirası listesindeki Sintra şehrinde bulunan Pena SarayınıThe Pena National Palaceziyaret etmemek olmazdı. Lizbon'dan tren ile 40 dakika da Sintra'ya ulaştık. Her zaman tren yolculuklarını çok seven benim için, keyifli bir yolculuktu. Biraz Sintra'da dolaşıp, tarihi  bir pastane bulup, meşhur tatlısı olan Queijadas ı tadıyoruz. İrmikli ve bademli leziz bir tatlı.

Sintra sokakları sakin ve turistlerin yoğun ilgi odağı olan bir yer. Pena Sarayı merkeze biraz uzak ve tepede bulunuyor. Oraya ulaşmak için bir otobüse biniyoruz. Kısa yolculuktan sonra bahçeler girişine ulaşıyoruz. Oradan turistik, küçük bir tren ile saray girişine keyifli bir yolculuk yapıyoruz.

Çok geniş bir bölgeye dağılan Pena Sarayı için birkaç çeşit giriş bileti bulunmakta. Sadece bahçeler, sarayın içi, kalenin içi gibi değişik seçeneklerden kendimize uygun olanı seçiyoruz. Sarayın tamamı gezilse sanırım bir tam gün ayırmak gerekir. Biz sarayın içine girmeden kaleyi ve bahçeleri geziyoruz.

Pena sarayı Portekiz Kraliyet ailesinin yazlığı olarak kullanılmış. Cumhuriyetin ilanına kadar Kraliyet ailesi sarayı kullanmaya devam etmiş. Dünyanın farklı yerlerinden bitkiler, ağaçlar getirilerek bahçeler, ormanlar içerisinde huzur dolu, sakin bir yazlık saray haline getirilmiş.
Pembe ve sarı renklerde inşa edilen kale, insana bir masalın içindeymiş duygusu yaratıyor ve sarayı bir prenses gibi dolaşıyorum.

Sintra ve Pena sarayı bana harika anılar bırakıyor. Güzel bir bahar havası, sessiz, huzur dolu bir doğa, tarihi bir bina.. Umarım tekrar gelirim, tekrar bu güzellikleri yaşarım diyerek saraydan ayrılıyoruz.