24 Şubat 2011 Perşembe

Kartal Rumeli Mübadilleri Kültür ve Dayanışma Derneği

         Küçüklüğüm boyunca anneannemin uzak başka bir memleketten geldiğini dinledim, onların hikayelerini gözlerimde canlandırdım. Yaşadığın, alıştığın yerlerden, memleketinden ayrılmak ne kadar zor bir durumdur onu anlamaya çalıştım. Yaklaşık 5 sene öncesi teyzemlerin Yunanistan'a anneannemin memleketine gitmeleri, bizi farklı bir dünyaya çekmiş oldu. Oturduğumuz Kartal ilçesinde bulunan diğer Yunanistan göçmeni, yani mübadil tanıdıkların bulunmasıyla güzel bir fikir ortaya çıktı ve 2006 senesinde Kartal Rumeli Mübadilleri Kültür ve Dayanışma Derneği kuruldu. Bir sürü aşamalar geçilip bugüne bir çok faaliyete imza atan, bir sürü insanı bir araya getiren, tanıştıran çok sıcak bir birliktelik oldu. Derneğimiz sayesinde tanımadığımız yakınlarımızla görüşmeye, birlikte birçok güzelliklere ortak olmaya başladık.
      Derneğimiz birçok kere Yunanistan'a Selanik ve Kavala'ya geziler düzenledi. Birçok mübadil kişi annesinin babasının doğduğu yerleri görme fırsatı yakaladı. Bende 2007 yılında katıldığım gezi sayesinde kendime bir sürü bilgi, bir sürü güzel duygu katmış oldum. Selanik'te Atatürk'ümüzün doğduğu evi görüp tarifi imkansız duyguları yaşadım. Şarkılarda duyduğum Drama'da anneannemin doğduğu evi görme şansını yakaladım.
      Derneğimizde sıksık biraraya gelip çalışmalarını sürdüren Bayanlar Koromuz birçok konser vererek dinleyicilerle buluştular. Huzur evlerine, Kimsesiz Çocuklar vakıflarına koromuz misafir olup güzel dakilar yaşattılar. Tek Rumeli televizyonuna iki kere konuk olup şarkılarını icra ettiler. Birkaç gün sonra ise Kartal Hasan Ali Yücel Kültür Merkezinde bir halk konseri verecekler. Koroda bulunan iki teyzem ve diğer teyzelerimi çok başarılı bulup, dinlemekten çok zevk alıyorum.
    Derneğimiz her sene 28-29 Ekim tarihlerinde fener alayı yaparak Cumhuriyet bayramımızı kutluyor, 8 Mart günleri koromuzla birlikte yemekli bir eğlence hazırlıyor. Ramazan aylarında hayır işleri yapıyor.
    Kartal Rumeli Mübadilleri Derneğinin güzel işlere imza atması, güzel yerlere ulaşması beni çok mutlu ediyor, bu oluşumun içinde bulunmaktan çok büyük bir gurur duyuyorum. Umarım uzun yıllar boyunca diğer mübadillerle yakınlaşıp biraraya gelme fırsatımız olur..



 

http://www.kartal-rumelimubadilleri.org/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder