23 Şubat 2011 Çarşamba

Şehirleri çözmek..

Her geziye hazırlanırken, internetten epey bir araştırma yaparım. Gideceğim yerlerin sokaklarını Google maps'ten incelerim, gerekli gördüğüm dökümanları çıkarırım. Metro haritalarını incelerim. Gittiğim şehrin turizm bürosundan metro ve sokak haritalarını alırım elime ve şehri keşfetmeye çıkarım. Bazen kaybolurum ama bu kaybolmalar benim için çok zevklidir. Çünkü genellikle bu kaybolmalar ile güzel sürprizler yaşarım. Çok hoş yerel lezzetler, ilgimi çeken, kitaplarda bulunmayan dükkanlar bulabilirim. Bir keresinde Paris'te çok hoş bir fırın bulmuştum, beyaz çikolatalı ve portakallı çöreğinin tadına doyamamıştım. Tekrar gittiğimde bu dükkanı bulmuştum ve o çörekten tekrar yemiştim. Le Grenier a Pain isimli bu patisserie Sacre Coeur kilisesinin bulunduğu Montmartre civarında bulunuyor.







Bazen de haritalardan güzel yerel lezzetlerin olduğu restoranları ararım. Sokak adını bulmak, numarasını bulmak çok keyifli olur benim için. Ucunda ne olacağı belli olmayan bir sürpriz gibi hissederim. Bir keresinde Roma'da öyle bir restoran arıyorduk arkadaşımla, restoranın numarasını ararken sokak bitti, ama aşağı inen merdivenler gördük, köşede bizim restoran sanki bize göz kırpıyordu. Turistlerin çok fazla akın etmediği, o ülkenin insanlarıyla bir arada yemek yemek benim için her zaman çok zevkli olmuştur. Roma'da ki bu restoranda böyleydi, eski bir futbolcunun işlettiği bu restoranda yemek yerken kendimi bir İtalyan filminin içinde hissetmiştim. Burada daha önce yemediğim kadar leziz ravioli yemiştim. Trattoria Lilli isimli bu restoranı kesinlikle İtalyan lezzetleri için önerebilirim. İtalya'da menüler çok kısa oluyor, çünkü restoranlar genellikle iyi yaptıkları, uzmanlaştıkları yemekleri sunuyorlar. Birkaç çeşit pasta ve birkaç çeşit pizza oluyor menülerde ve hepsi birbirinden leziz oluyor.


Böyle güzel anılar oluşturmak, şehirleri çözmeye çalışmak hep çok keyiflidir benim için. Tabi ki gönlüm daha çok gezebilmek, daha çok anı elde edebilmek istiyor. Devamlı bir gezgin olabilmek belki seneler sonra bana da nasip olur..

4 yorum:

  1. Hazır turların kolaycılığına kaçmadan, araştırıp, emek vererek keşfetmek ve keşiflerin sürprizlerini yaşamak...
    ne kadarda güzel özetlemişsiniz teşekkür ederim..
    Paylaşımınız çok hoş olmuş...

    YanıtlaSil
  2. gezmek büyüsüne kapılınca insan, bu zevklerden vazgeçemiyor.
    Bende teşekkür ederim, zaman ayırıp okuduğunuz için..

    YanıtlaSil
  3. Heyecanınız ilham veriyor gerçekten. Güzel yerler, lezzetli yemekler, birbirinden farklı insan tanımanın keyfi çok başka. Kaybolmak ve keşfetmek her zaman daha tatlı gelse de ben gezilerimde çevrimdışı harita olarak citymaps2go adlı bir uygulama kullanıyorum, hem internet olmadan da mevcut konumunuzu gösteriyor, hem google maps gibi yer işareti imkanı var hem de kendi bünyesinde de çeşitli öneriler bulunduruyor. Bir sonraki güzergahınız için tavsiye edebilirim. Sevgiler☺️

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Irem, aramızda bir nesil farkı bulunuyor maalesef ki :) 5 sene önce yazdığım bu yazı, şimdi komik bir duruma düşüyor :) 5 sene önce bir akıllı telefomum yoktu, internet ile bu kadar çok haşir neşir değildik. Ben gezilere bir sürü kitap, harita taşırdım. Haritalar da da metrolar genelde gözükmezdi, böyle kaybolabilirdik :) Şimdilerde ben de Google maps kullaniyorum.(her ne kadar eski kaybolmalarımı özlesem de) Ama senin önerine bakacağim çevrimdışı olması çok güzel. Çok teşekkür ediyorum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil